Χάος στην Τουρκία σε δίκη: «Ναι, είμαστε Έλληνες του Πόντου»!

Χάος στην Τουρκία σε δίκη: «Ναι, είμαστε Έλληνες του Πόντου»!

Χάος στην Τουρκία σε δίκη: «Ναι, είμαστε Έλληνες του Πόντου»!
Posted by olympiada στο Οκτώβριος 6, 2017

Θ. Μαλκίδης 5/10/2017

Ο Γενικός Εισαγγελέας της Τραπεζούντας ξεκίνησε έρευνα για την ιστοσελίδα Devrimci Karadeniz η οποία απαντά : 

«Ναι, είμαστε Έλληνες του Πόντου»! 

Η ιστοσελίδα Devrimcikaradeniz.com για πολλά χρόνια αναδεικνύει τα ζητήματα του Πόντου και αυτό φαίνεται ότι αποτελεί λόγο για εισαγγελική έρευνα. Έτσι σήμερα πληροφορήθηκα ότι ο Γενικός Εισαγγελέας της Τραπεζούντας ξεκίνησε έρευνα εναντίον της ιστοσελίδας με το σκεπτικό ότι «ενθάρρυνε τους ανθρώπους στο μίσος και την εχθρότητα», προκαλώντας έτσι το φόβο στους αρθρογράφους, μία εκ των οποίων είναι υπό κράτηση στη Σμύρνη.

Χάος στην Τουρκία σε δίκη: «Ναι, είμαστε Έλληνες του Πόντου»!
Χάος στην Τουρκία σε δίκη: «Ναι, είμαστε Έλληνες του Πόντου»!

Χάος στην Τουρκία σε δίκη: «Ναι, είμαστε Έλληνες του Πόντου»!
Χάος στην Τουρκία σε δίκη: «Ναι, είμαστε Έλληνες του Πόντου»!

Ο  Tamer Çilingir σε κείμενό του που δημοσιεύτηκε στην ιστοσελίδα Devrimci Karadeniz, η οποία ασχολείται με τα ζητήματα του Πόντου σε όλες τις εκφάνσεις τους (Γενοκτονία, πολιτισμός, πρόσωπα, σημερινές διώξεις από την Τουρκία, κλπ) απευθύνει   συγκλονιστικά ερωτήματα προς τον εισαγγελέα. Το κείμενό του σε μετάφρασή μου είναι το εξής :

«Κύριε εισαγγελέα είναι έτοιμες  οι μουριές  με τις κρεμάλες για τους θανάτους μας  στην Αμάσεια;

Χρειάζεστε τώρα μερικούς Τοπάλ Οσμάν!

Μπορείτε να μας εκτελέσετε στην ακτή!

Θα αλλάξετε τη γλώσσα μας, τη θρησκεία μας;

Θα μας  ρίξετε και στους λέβητες των πλοίων κύριε Εισαγγελέα;

Θα μπορούσατε να  γεμίσετε στις εκκλησίες και να μας κάψετε, αλλά έχετε κλείσει τις εκκλησίες και τις  κάνατε τζαμιά, ίσως να μας  κάψετε στα τζαμιά…..

Λέτε ότι είμαστε ένοχοι «υποκίνησης των ανθρώπων σε μίσος και εχθρότητα».

Τι  έκαναν οι 353 χιλιάδες Έλληνες του Πόντου, που τους γενοκτονήσατε, που τους δολοφονήσατε;

Θα μπορούσατε να εξηγήσετε πως εξορίστηκαν οι άνθρωποι που ζούσαν σε αυτά τα εδάφη για χιλιάδες χρόνια;

Έχουν περάσει εκατό χρόνια και εξακολουθείτε  το ίδιο πράγμα, εξακολουθείτε να είστε εχθρικοί σε ανθρώπους που δεν σκέφτονται σαν εσάς.Είμαστε η αλήθεια αυτών των εδαφών κύριε Εισαγγελέα.

Ναι είμαστε Έλληνες του Πόντου.

Ακόμη και αν αλλάξατε τη γλώσσα μας, τη θρησκεία μας, αυτή η πραγματικότητα δεν άλλαξε ποτέ.Για χιλιάδες χρόνια είμαστε οι διανοούμενοι του χώρου.Όπως μπορείτε να δείτε είμαστε ακόμα εδώ, παρά τις γενοκτονίες, την εξορία, την αφομοίωση και θα συνεχίσουμε να είμαστε οι διανοούμενοι αυτών των εδαφών.Ακριβώς όπως αυτό που κάνατε πριν από εκατό χρόνια και επαναλαμβάνετε σήμερα, αν συνεχιστεί τότε τα δικαστήρια, οι φυλακές, τα όπλα, οι βόμβες σας δεν θα είναι κέρδος.Δεν είμαστε αυτοί που θα ερευνήσουμε, εσύ είσαι ο Εισαγγελέας.Θα θέσουμε όμως υπό αμφισβήτηση και θα συνεχίσουμε να αποκρυπτογραφούμε ό, τι γίνεται. (σ.σ. ποιοι ειναι οι αιώνιοι εχθροι των Ελλήνων;;;)

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΤΟΥ ATTILA TUYGAN
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΤΟΥ ATTILA TUYGAN

Tamer ÇilingirTrabzon Cumhuriyet Başsavcısı Devrimci Karadeniz ve yazarları hakkında ‘Halkı kin ve düşmanlığa tahrik’ ettikleri iddiasıyla soruşturma başlatmış ve birilerini göz altına alarak korku salmayı hedeflemiş; beyhude.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΤΟΥ ATTILA TUYGAN
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΤΟΥ ATTILA TUYGAN

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΤΟΥ ATTILA TUYGAN
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΤΟΥ ATTILA TUYGAN

Amasya’da dut ağacından dar ağaçları da hazır mı Savcı?Sana şimdi bir değil, birkaç Topal Osman da lazım.Yürütür müsün bizi kıyıdan iç bölgelere?Adlarımızı da değiştirir misin Savcı? Ama adlarımız zaten Eleni de değil, Yorgo da değil…Dilimizi, dinimizi de değiştirir misin?Mağaralara atıp dumana da boğar mısın?Gemi kazanlarına da atar mısın bizi Savcı?Kiliselere doldurup yakar mısın bizi? Ama kiliseleri ya yıktınız ya da cami yaptınız, camilerde yakarsınız belki kim bilir?Demişsin ki, ‘Halkı kin ve düşmanlığa tahrik’ suçunu işliyorlar.353 bin Pontoslu Rum’u soykırımdan geçirenler nasıl bir sevgiyle işlediler o cinayetleri bize bir anlatır mısın Savcı?Binlerce yıldır o topraklarda yaşayanları mübadele ile sürgün edenler, komşularının canına malına göz dikenleri nasıl bir sevgiyle motive etmişlerdi açıklayabilir misin?Yüz yıl oldu ve hala aynı şeyin peşindesiniz. Sizin gibi düşünmeyen insanlara düşmanlık yapmaya devam ediyorsunuz.Biz o toprakların gerçeğiyiz Savcı.Evet biz Pontoslu Rumlarız.Dilimizi, dinimizi değiştirmiş olsanız da bu gerçeklik hiç değişmedi.Binlerce yıldır o toprakların aydın yüzüyüz biz.Gördüğünüz gibi soykırımlara, sürgünlere, asimilasyonlara rağmen hala buradayız ve bu toprakların aydın yüzü olmaya devam edeceğiz.

Tıpkı yüz yıl önce ve bugüne kadar yüz yıldır yaptıklarınıza rağmen nasıl var olmaya devam ediyorsak bundan böyle de mahkemeleriniz, hapishaneleriniz, silahlarınız, bombalarınız kar etmeyecek Savcı.

Soruşturulması gerekenler biz değiliz, sizsiniz Savcı.
Soruşturacağız ve olan biten her şeyi deşifre etmeye devam edeceğiz.
Soruşturulması gerekenler biz değiliz, sizsiniz Savcı.
Soruşturacağız ve olan biten her şeyi deşifre etmeye devam edeceğiz.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΤΟΥ ΧΡΗΣΤΗ SOSYALIST YENIDEN KURULUS PAPTISI – SYKR.
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΤΟΥ ΧΡΗΣΤΗ SOSYALIST YENIDEN KURULUS PAPTISI – SYKR.

http://malkidis.blogspot.gr/2017/10/devrimci-karadeniztrabzon-cumhuriyet.htmlΠΗΓΗ olympia.gr

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΕ ΠΑΝΤΟΥ – ΔΙΑΔΩΣΕ ΤΙΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

ΣΕ ΣΧΟΛΙΑ H ΑΝAΡΤΗΣΕΙΣ ΑΛΛΩΝ BLOG H SITES & ΣΕ ΔΙΑΦΟΡΕTIKEΣ ΟΜΑΔΕΣ facebook

ΠΗΓΗ:https://www.e-synews.gr/wp/2019/12/27/chaos-stin-toyrkia-se-diki-nai-ellines-pontoy/




ΜΑΘΑΝΕ ΟΛΟΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΡΟΖΑ ΚΑΙ ΓΙΝΑΝΕ….ΔΥΝΑΜΙΚΟΙ(ΑΡΚΑΣ)27/12/2019

ΜΑΘΑΝΕ ΟΛΟΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΡΟΖΑ ΚΑΙ ΓΙΝΑΝΕ….ΔΥΝΑΜΙΚΟΙ

ΑΛΛΗ ΜΙΑ ΜΕΡΑ ΓΕΛΙΟΥ ΑΠΟ ΤΟΝ ΑΡΚΑ ΜΕ ΤΟΝ ΠΙΤΣΙΡΙΚΑ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΑΥΘΑΔΗΣ ΣΤΟ ΚΟΜΜΩΤΗΡΙΟ ΠΟΥ ΠΗΓΕ ΓΙΑ ΚΟΥΡΕΜΑ

ΜΑΘΑΝΕ ΟΛΟΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΡΟΖΑ ΚΑΙ ΓΙΝΑΝΕ....ΔΥΝΑΜΙΚΟΙ
ΜΑΘΑΝΕ ΟΛΟΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΡΟΖΑ ΚΑΙ ΓΙΝΑΝΕ….ΔΥΝΑΜΙΚΟΙ

ΠΗΓΗ:https://www.facebook.com/352589524877216/photos/a.352594344876734/1786208668181954/?type=3&theater




ΚΑΛΗ ΣΑΣ ΗΜΕΡΑ ΜΕ …ΛΙΓΟ ΣΠΡΩΞΙΜΟ ΛΟΓΩ ΕΠΟΧΗΣ (ΑΡΚΑΣ)27/12/2019

ΚΑΛΗ ΣΑΣ ΗΜΕΡΑ ΜΕ …ΛΙΓΟ ΣΠΡΩΞΙΜΟ

ΑΛΛΗ ΜΙΑ ΜΕΡΑ ΞΕΚΙΝΑΕΙ ΜΕ ΤΟΝ ΑΡΚΑ ΝΑ ΧΙΟΥΜΟΡΙΖΕΙ

ΚΑΛΗ ΣΑΣ ΗΜΕΡΑ ΜΕ ...ΛΙΓΟ ΣΠΡΩΞΙΜΟ ΛΟΓΩ ΕΠΟΧΗΣ (ΑΡΚΑΣ)27/12/2019
ΚΑΛΗ ΣΑΣ ΗΜΕΡΑ ΜΕ …ΛΙΓΟ ΣΠΡΩΞΙΜΟ ΛΟΓΩ ΕΠΟΧΗΣ (ΑΡΚΑΣ)27/12/2019

ΠΗΓΗ:https://www.facebook.com/352589524877216/photos/a.352594344876734/1786429251493229/?type=3&theater




Αδιανόητο: Η Ελλάδα χρηματοδότησε την κατασκευή 57 ειδικών τουρκικών τεθωρακισμένων – Στον Έβρο τα πρώτα 27 (upd)

Η Ελλάδα χρηματοδότησε την κατασκευή 57 ειδικών τουρκικών τεθωρακισμένων – Στον Έβρο

Μπορεί να ακούγεται τρελό αλλά είναι απόλυτα αληθινό, η Ελλάδα χρηματοδότησε την Τουρκία για την κατασκευή από την εγχώρια βιομηχανία 57 υπερσύγχρονων τεθωρακισμένων οχημάτων διοίκησης κι ελέγχου εκ των οποίων τα 27 ήδη αναπτύχθηκαν στον Έβρο, ενώ ακολουθούν και τα υπόλοιπα.

Πρόκειται για τα οχήματα ATEŞ τα οποία είναι τύπου Hizir της Katmerciler με συστήματα επιτήρησης της Aselsan. Η Παραγωγή τους ξεκίνησε τον Ιανουάριο του 2018. 

Η αδιανόητη αυτή εξέλιξη ήρθε ως αποτέλεσμα ενός προγράμματος της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τη προστασία των συνόρων της Τουρκίας και την αντιμετώπιση της παράνομης μετανάστευσης, στο οποίο η Ελλάδα συμμετείχε με εθνικούς πόρους!

Το κόστος των οχημάτων αυτών καλύπτεται κατά 75%(!) από κονδύλια της ΕΕ. Με λίγα λόγια ο Έλληνας φορολογούμενος χρηματοδοτεί τις… εξοπλιστικές ανάγκες της Τουρκίας.

Φυσικά η Τουρκία δεν τα χρησιμοποιεί για να επιτηρεί τα σύνορα (αφού εκατοντάδες παράνομοι μετανάστες περνούν καθημερινά από τον Έβρο), αλλά τα προορίζει για να τα χρησιμοποιήσει εναντίον του ελληνικού Στρατού.

Εκτός αν μας πει κάποιος ότι περιμένουν να δεχτούν πυρά από τους λαθρομετανάστες άρα γι’ αυτό έχουν τοποθετήσει με ελληνική συγχρηματοδότηση σύστημα ανίχνευσης προέλευσης πυρών ή περιμένουν οι «δικοί τους» διακινητές να τους βάλουν νάρκες γι’ αυτό έχουν βάλει και αντιναρκική προστασία.

Η Aselsan παρέχει το λογισμικό λειτουργίας του συστήματος, το ραντάρ επιτήρησης, τον ηλεκτροπτικό αισθητήρα, το σύστημα εντοπισμού πυρών, και τα συστήματα επικοινωνιών. Το Hizir είναι όχημα 4 x 4, κατηγορίας MRAP (Mini-Resistance Armor Protected), το οποίο μπορεί να κατασκευαστεί σε διαφορετικές διαμορφώσεις και εκδόσεις. Στην βασική έκδοση μεταφοράς προσωπικού το όχημα μπορεί να μεταφέρει συνολικά εννέα (9) άτομα.

Είναι εφοδιασμένο με κινητήρα της Cummins, έξι κυλίνδρων, 8.900 κυβικών εκατοστών, συνολικής ισχύος 400 ίππων στις 2.100 στροφές το λεπτό. Επιτυγχάνει μέγιστη ταχύτητα 110 χιλιόμετρα την ώρα και εμβέλεια 700 χιλιόμετρα. 

Η τραγωδία είναι ότι δεν έχει χρηματοδοτηθεί από την ΕΕ ούτε με ένα ευρώ ελληνικό πρόγραμμα που να συνεισφέρει ουσιαστικά κι άμεσα στην άμυνα της χώρας, ενώ στις ΜΚΟ έχουν διατεθεί σχεδόν 2δισ. ευρώ!

Το να σημειώσουμε ότι ενώ η ΕΕ μπορεί και χρηματοδοτεί την Τουρκία για τέτοια προγράμματα και μάλιστα χρηματοδοτεί την παραγωγή της τουρκικής αμυντικής βιομηχανίας, εμείς δεν έχουμε κάνει χρήση αντίστοιχου προγράμματος για την απόκτηση οχημάτων επιτήρηση των δικών μας χερσαίων συνόρων, όχι μόνο στη Θράκη, αλλά και στα βόρεια σύνορα μας (Βουλγαρία, Σκόπια, Αλβανία) είναι μία μικρή λεπτομέρεια.

ΠΗΓΗ:https://www.pronews.gr/amyna-asfaleia/toyrkia/830956_i-ee-harizei-stin-toyrkia-57-ohimata-mrap-gia-na-ta-hrisimopoiisei




Το “Μαγνητικό Μάτι” της Νέας Μάκρης και Πεταλιών στον Ευβοϊκό Κόλπο

Το “Μαγνητικό Μάτι” της Νέας Μάκρης και Πεταλιών στον Ευβοϊκό Κόλπο

Ήταν το 1990, όταν σε ένα φίλο και συνεργάτη έφτασε με περίεργο τρόπο ένα δέμα χωρίς ένδειξη αποστολέα. Ο φίλος μας το άνοιξε και βρήκε μέσα ένα βιβλίο. Επρόκειτο για το “Έλληνες Πράκτορες της CIA και της KGB (Ντοκουμέντα από το Ανέκδοτο Αρχείο των Χένρυ Τάσκα – Τομ Καραμεσίνη)”, ανώνυμου συγγραφέα (βλέπε βιβλιογραφία). Μέσα στις σελίδες του βιβλίου, ορισμένες παράγραφοι ήταν μαρκαρισμένες με φωσφοριζέ μαρκαδόρο.Σημειώνουμε ότι τον καιρό εκείνο επισκεπτόμασταν την Πεντέλη και τη σπηλιά συστηματικά, και ήταν δύσκολο να περάσει εβδομάδα δίχως την πραγματοποίηση δύο τουλάχιστον επισκέψεων μας στο μέρος. Σημειώνουμε, επίσης, ότι το βιβλίο αυτό δεν καταπιανόταν με περίεργα φαινόμενα, ούτε αναφερόταν στην Πεντέλη. Κατά παράξενο τρόπο, σε σύντομο χρονικό διάστημα μετά την έκδοση του εξαφανίστηκε από τα ράφια των βιβλιοπωλείων και δεν επανεκδόθηκε ποτέ, σε αντίθεση με άλλα συνωμοσιολογικά-αντικατασκοπικά, σούπερ αποκαλυπτικά βιβλία/παραμύθια που κοσμούν τις προθήκες των βιβλιοπωλείων.

Θυμίζουμε, τέλος, ότι ο Χένρυ Τάσκα διετέλεσε πρέσβης των ΗΠΑ στην Αθήνα και υπήρξε θύμα «αδιευκρίνιστου αυτοκινητιστικού δυστυχήματος» στην Ιταλία, λίγο αφότου εγκατέλειψε την πρεσβεία της Αθήνας. Ο Τομ Καραμεσίνης διετέλεσε σταθμάρχης της CIA στην Ελλάδα την περίοδο 1965-1975 (τι περίεργη περίοδος, αλήθεια) και πέθανε στις ΗΠΑ, προσβεβλημένος από αδιευκρίνιστη μορφή καρκίνου την πρώτη εβδομάδα μετά την αποχώρηση του από την υπηρεσία. Το απόσπασμα που ακολουθεί προέρχεται από το εν λόγω βιβλίο.

Ο Τομ Καραμεσίνης, σταθμάρχης της CIA στην Αθήνα, άκουγε με προσοχή όσα του έλεγε ο “ανακριτής” της χθεσινής επιχείρησης. Ήταν γερμένος προς τα πίσω και με τα μάτια καρφωμένα στο ταβάνι του γραφείου του.

“Τελείωσες;”, ρώτησε το συνεργάτη του όταν εκείνος ολοκλήρωσε την αναφορά του. “Μην πειράξετε τον αδελφό του. Είναι καλύτερα που δε θα μπορέσει η αστυνομία να τον αναγνωρίσει. Μπελάς κι αυτός!”

Ο σταθμάρχης άναψε ένα ελληνικό τσιγάρο και ρώτησε τον “ανακριτή”: “Είχε, λοιπόν, τόση σημασία αυτό το καταραμένο σχεδιάγραμμα;”.

“Ναι”, απάντησε εκείνος. “Γι’ αυτό οι Ρώσοι πληρώνουν δύο εκατομμύρια δολάρια. Είναι ο ακριβότερος χάρτης του κόσμου επειδή συνοδεύεται από την επιστημονική ανάλυση των χρήσεων του. Και από μια γραπτή έκθεση”.

“Έκθεση είπες; Τι έκθεση;” ρώτησε ο Τομ.

Τότε ο “ανακριτής” εξήγησε στον Καραμεσίνη το περιεχόμενο αυτής της σπουδαίας έκθεσης που αποτελούσε ταυτόχρονα μια καταπληκτική αποκάλυψη. Η περιοχή της Νέας Μάκρης δεν επιλέχθηκε τυχαία από το Πεντάγωνο των ΗΠΑ για την εγκατάσταση της περίφημης στρατιωτικής βάσης. Ακριβώς σε αυτό το σημείο, ένα σπάνιο φυσικό φαινόμενο κάνει τη χρησιμότητα της τοποθεσίας μοναδική στον κόσμο.

Πρόκειται για το “Μαγνητικό Μάτι”, που βρίσκεται στη θαλάσσια λωρίδα μεταξύ Νέας Μάκρης και Πεταλιών, στον Ευβοϊκό κόλπο και αποτελεί το ένα άκρο ενός “Μαγνητικού Τούνελ” (Magnetic Tunnel).

Η πρώτη κατηγορία των μαγνητικών δραστηριοτήτων της Γης είναι εξωτερική, δηλαδή στην ατμόσφαιρα και στο διάστημα (ζώνες Van Allen), και είναι υπεύθυνη για τις βιολογικές μεταβολές.

Η δεύτερη μαγνητική δραστηριότητα αναπτύσσεται στα έγκατα του πλανήτη. Το πιο καταπληκτικό φαινόμενο της δραστηριότητας αυτής είναι το “Μαγνητικό Τούνελ”. Μπορούμε να το φανταστούμε σαν ένα σωλήνα με διάμετρο από μερικές εκατοντάδες μέτρα έως μερικά χιλιόμετρα που ξεκινάει από ένα σημείο της επιφάνειας της Γης και καταλήγει σε κάποιο άλλο σημείο της επιφάνειάς της, συνήθως στην “πίσω πλευρά”.

Το "Μαγνητικό Μάτι" της Νέας Μάκρης και Πεταλιών στον Ευβοϊκό Κόλπο

Μέσα στο “Μαγνητικό Τούνελ” υπάρχει ένα συνεχώς κινούμενο κύμα με ασύλληπτη ενέργεια.

Στις απολήξεις του “Μαγνητικού Τούνελ” τα μαγνητικά φαινόμενα είναι πολύ έντονα, όπως π.χ. η παλίρροια στο στενό του Ευρίπου, που είναι αποτέλεσμα του “Μαγνητικού Τούνελ” σε συνδυασμό με το μαγνητικό πεδίο της Σελήνης. Η συνεχής μεταφορά ενέργειας από το ένα άκρο στο άλλο και αντίστροφα μπορεί να χρησιμοποιηθεί για τη μετάδοση κάθε είδους ηλεκτρομαγνητικών κυμάτων, που μπορούν να “φορτωθούν” και να “ταξιδέψουν” επάνω στα ήδη ταξιδεύοντα μαγνητικά κύματα από τη μια άκρη του “Μαγνητικού Τούνελ” στην άλλη και αντίστροφα.

Η μία άκρη αυτού του σπάνιου “Μαγνητικού Τούνελ” είναι μέσα στη θάλασσα, μπροστά ακριβώς στη βάση της Νέας Μάκρης. Η άλλη άκρη είναι στη Βιρτζίνια των ΗΠΑ, κάπου κοντά στο Λάγκλεϋ (Έδρα της CIA).

Το μεγάλο πλεονέκτημα γι’ αυτή τη σιωπηρή και παντελώς αφανή μετάδοση είναι ότι εξυπηρετούνται πολλοί και σπουδαίοι σκοποί και στόχοι. Επικοινωνίες, παρακολουθήσεις κινήσεων εχθρικού στόλου, απόρρητες πληροφορίες, data κλπ. Χωρίς κανένα απολύτως έξοδο (κεραίες, υπαλλήλους, μηχανήματα κ.α.). Και το εκπληκτικότερο απ’ όλα, με “φυσική στεγανή ασφάλεια”. Γιατί εύκολα καταλαβαίνει κανείς ότι στο “Μαγνητικό Τούνελ” δεν υπάρχει δυνατότητα να “μπει άλλος” με κανένα φυσικό ή τεχνητό τρόπο.

Έτσι όλα τα υψηλού βαθμού ασφαλείας (Top Secrets) σήματα των υπηρεσιών ‘Αμυνας και Πληροφοριών των ΗΠΑ, αφού “συλλέγονται” στη Νέα Μάκρη ταξιδεύουν τζάμπα με απόλυτη ασφάλεια στον παραλήπτη τους, που είναι το Πεντάγωνο και η CIA στη Βιρτζίνια.

Τα “Μαγνητικά Τούνελ” αποκαλύπτονται σχετικά εύκολα. Αν δηλαδή σε ένα τόπο υπάρχει έντονη μαγνητική δραστηριότητα, εκεί βρίσκεται το άκρο κάποιου “Μαγνητικού Τούνελ”. Σ’ αυτό το άκρο “φορτώνεται” μια απλή κωδικοποιημένη συχνότητα και “ανιχνεύεται” η απόληξη του, δηλαδή το άλλο άκρο του “Μαγνητικού Τούνελ”.

Αυτό γίνεται με τη βοήθεια του υπάρχοντος δικτύου ραντάρ ή και με ιπτάμενα ραντάρ, τα γνωστά Awacks. Όταν ανακαλυφθεί το “τέλος” του “Μαγνητικού Τούνελ” και τυχαίνει να βρίσκεται σε συμμαχικό έδαφος, είναι εκμεταλλεύσιμο με ένα ραντάρ (δέκτη – λήπτη). Και αν είναι πολύ σημαντικό, με μεγάλη χωρητικότητα και ισχυρή ενέργεια, γίνεται πολύτιμη στρατιωτική βάση τύπου Νέας Μάκρης.

Επομένως το μέρος επιλέχθηκε όχι βέβαια με κριτήριο την ωραία θάλασσα… Η βάση στη Νέα Μάκρη είναι πολύτιμη και αναντικατάστατη όσο το “Μαγνητικό Τούνελ” έχει το ένα άκρο του εκεί. Και για να συμπληρωθεί μια μαγνητική περίοδος, χρειάζονται μερικά εκατομμύρια χρόνια…

Η Νέα Μάκρη απέχει γύρω στα οκτώ χιλιόμετρα από την Πεντέλη. Ο σταθμός ελέγχου Ιονόσφαιρας του Αστεροσκοπείου Πεντέλης, όμως, βρίσκεται πολύ πιο κοντά, γύρω στα δύο χιλιόμετρα από τη σπηλιά και σε άμεση οπτική επαφή με αυτή.

Ναι, σίγουρα τα στοιχεία που συλλέγονται βοηθούν στο να αναλύονται η Ιονόσφαιρα και η Μαγνητόσφαιρα της Γης, όμως μήπως δεν είναι αυτή η μοναδική τους χρησιμότητα; Μήπως τα στοιχεία αυτά, που αποστέλλονται σε Αμερική και Ευρώπη, τυγχάνουν κάποιας περαιτέρω επεξεργασίας και αποκωδικοποίησης; Γιατί στην Πεντέλη; Ένας τέτοιος σταθμός θα μπορούσε να είχε δημιουργηθεί οπουδήποτε αλλού.

Μήπως και τα έργα του 1977 και του 1990 μέσα και γύρω από τη σπηλιά σχετίζονταν με την ύπαρξη του υπόγειου ηλεκτρομαγνητικού «ποταμού» και την προσπάθεια μελέτης και χρησιμοποίησης του; Όταν προσπαθείς να μελετήσεις κάτι που ρέει υπογείως, τι καλύτερο μέρος για να στήσεις τη βάση σου από μια σπηλιά που βρίσκεται στο διάβα της ροής αυτής;

ΠΗΓΗ:https://www.diadrastika.com/2015/04/magnetiko-mati-nea-makri-petalion-evoikos-kolpos.html#




Joker | Επικίνδυνοι είναι εκείνοι που φοράνε το καθωσπρέπει προσωπείο και όχι τη μάσκα των μη αποδεκτών της κοινωνίας

Joker

Η αριστουργηματική ταινία του Τοντ Φίλιπς με πρωταγωνιστή τον ανεπανάληπτο Χοακίν Φίνιξ που αξίζει να κερδίσει όλα τα Όσκαρ.

Από τη Μανταλένα Μαρία Διαμαντή

Όταν βγήκα από το σινεμά, είχα μια σκέψη στο μυαλό μου, που υποθέτω θα ήταν και στο μυαλό των περισσότερων που είδαν τον Joker. Αν υπάρχει έστω και μια σκηνή στην ταινία για την οποία ο Χοακίν Φίνιξ δεν δικαιούται ένα Όσκαρ. Το σκοτεινό αριστούργημα του Τοντ Φίλιπς- που συμμετείχε στην συγγραφή του σεναρίου και σκηνοθέτησε την ταινία- είναι μια κατάδυση στα βάθη της ανθρώπινης ψυχής, στο όριο εκείνο που η ζωή είτε συντρίβει έναν άνθρωπο, είτε τον μετατρέπει σε κάτι άλλο. Αλλές φορές Άγγελο και άλλες φορές Δαίμονα.

Joker
Joker

Είναι όμως και μια ευκαιρία για ένα εκπληκτικό ρεσιτάλ ηθοποιίας για τον Χοακίν Φίνιξ, διάρκειας σχεδόν δυο  ωρών. Με το πλεονέκτημα ενός προσώπου που του δίνει μεγάλες εκφραστικές δυνατότητες, ένα πρόσωπο “δραματικό” ανάλογο με εκείνο που διέθετε κάποτε ο Λώρενς Ολίβιε, ο Χοακιν Φίνιξ, σαν ένας χαμελέων της υποκριτικής μετατρέπεται άλλοτε σε ένα παλιάτσο που τον έχει συντρίψει η ζωή και άλλοτε σε στοργικό γιο, ΄ή σε απειλητικό τιμωρό, ή σε απελευθερωμένο δαίμονα που καταστρέφει  τους καταστροφείς της κοινωνίας.

Και ανάμεσα σ` αυτά να παρεμβάλεται εκείνο το σπαραχτικό και αντριχιαστικό γέλιο του, κάτι ανάμεσα σε γέλιο και κλάμα, μία “βλάβη” ψυχική που του κληρονόμησε η πορεία της ζωής του και τα τραύματα που διαμόρφωσαν την ύπαρξη του. Μιας ύπαρξης που τον κάνει να ανρωτιέται αν πραγματικά υπάρχει. Και γι αυτόν τον κατατρεγμένο της ζωής η “ύπαρξη” γεννιέται μόνο όταν γίνεται ο ίδιος τιμωρός αυτών που τον έφεραν στα άκρα. Για να διαπράξει αυτό που ξεχωρίζει τον κατατρεγένο από τον τιμωρό. Τον φόνο. Τον φόνο που τον μετατρέπει σε Joker.

Η ταινία του Τοντ Φίλιπς, εκτός από ένα θαυμάσιο όχημα για να αναπτύξει το ταλέντο του ο Χοακίν Φίνιξ είναι και ένα σχόλιο για την σύγχρονη πραγματικότητα και για την απόγνωση που δημιουργεί η αδιαφορία. Η σημερινή εποχή έτσι όπως διαμορφώθηκε από τις αλλεπάλληλες οικονομικές και άλλες κρίσεις, έχει σαν βασικό χαρακτηριστικό της τις τεράστιες ανισότητες αλλά έχει αναδέιξει και μια άλλη θανάσιμη “αξία” για τις σύγχρονες κοινωνίες. Γιατί αν η δεκαετία του πενήντα είχε σαν χαρακτηριστικό της την απεξάρτηση από τους γονείς, η δεκαετία του εξήντα την σεξουαλική απελευθέρωση, η δεκαετία του εβδομήντα τον χιπισμό και η δεκαετία του ογδόντα την απληστία, η σύγχρονη εποχή έχει ένα άλλο χαρακτηριστικό που σκάβει τα θεμέλια της κοινωνίας. Την Αδιαφορία. Όλοι μας ενδιαφερόμαστε για το τι συμβαίνει στον εαυτό μας, αλλά ελάχιστα για το τι συμβαίνει στους άλλους. Και όσο πιο ψηλά ανεβαίνει κανείς και όσο πιο “τακτοποιημένος” είναι στην δική του ζωή, τόσο μεγαλύτερη η αδιαφορία του για τους άλλους. Η ταινία του Τοντ Φίλπς καταλήγει σε μια προειδοποίηση. Αυτό που παραμονεύει στο βάθος, αυτό για το οποίο προειδοποιούν οι κοινωνιολόγοι αλλά και η γώση της Ιστορίας, δεν είναι άλλο από την Έκρηξη. Όταν ο Joker μεταρέπεται από θύμα σε θύτη, αυτό που αισθάνεται για τα θύματα του δεν είναι η ενοχή ή έστω η χαρά του τιμωρού που εκδικείται για όσα υπέφερε. Είναι η αδιαφορία που συνοδεύεται και από μια ωραία χορευτική φιγούρα. Την ίδια αδιαφορία που έδειχναν εκείνοι για την δική του ζωή, αισθάνεται κι εκείνος για τον θάνατό τους.“Πήρες αυτό που σου άξιζε” είναι η φράση που λέει στα θύματα του, χωρίς άλλο συναίσθημα. Και ο φόνος είναι αυτό που τον κάνει όχι μόνο να αισθάνεται ότι υπάρχει, αλλά γίνεται σύνθημα και έμβλημα για μια οργισμένη κοινωνία.

Ο Joker όμως είναι και το πεδίο που αναμετριούνται και δυο εμβληματικοί ηθοποιοί. Ο Ρόμπερτ Ντε Νίρο, που ήταν ο πιο μεγάλος ηθοποιός της γενιάς του και Χοακίν Φίνιξ που αναδεικνύεται στον καλύτερο ηθοποιό της δικής του γενιάς. Η σύγκριση δεν μπορεί να γίνει άμεσα όμως καθώς ο ρόλος του Ντε Νίρο είναι μάλλον άχαρος. Είναι όμως χαρακτηριστική η σύγκρουση που είχαν στην διάρκεια των γυρισμάτων όταν ο Ντε Νίρο να διαβαστεί από λους μαζί τους συντελεστές της ταινίας ώστε να καταλάβουν τους ρόλους τους και να τους διαμορφώσουν μαζί, ενώ ο Φίνιξ επέμενε να διαμορφώσει μόνος του τον ρόλο του. Και το αποτέλεσμα μάλλον τον δικαίωσε.

Το σενάριο της ταινίας είναι και ένα υπόδειγμα σεναριακής γραφής και διαμόρφωσης της πορείας ενός χαρακτήρα που οι συνθήκες της ζωής του τον μετατρέπουν σε έναν θανατηφόρο “δαίμονα”.

“Η κοινωνία προετοιμάζει το έγκλημα. Ο εγκληματίας το διαπράττει” είναι η φράση – κλειδί του Victor Hugo από το αριστούργημά του, οι Άθλιοι. Μπορεί να γράφτηκε σε προηγούμενο αιώνα, ωστόσο είναι πιο διαχρονικό από ποτέ. Ένα απόφθεγμα που κυρίευσε το μυαλό μου ενώ παρακολούθησα την  ταινία Joker και την ερμηνεία  του μοναδικού Χοακίν Φοίνιξ.

«Είναι η έντυπωση μου ή έχει ξεφύγει η κατάσταση στον κόσμο;» λέει 

-«Υπάρχει ένταση…», λέει η ψυχίατρος.

Την  εμβληματική φιγούρα του Joker την γνωρίζουμε, από τις προηγούμενες ταινίες  που ανήκαν στην κατηγορία των κόμιξ και όπως ερμήνευσε τον ρόλο χωρίς ιδιαίτερες αξιώσεις ο Τζακ Νίκολσον , μια και ο χαρακτήρας που υποδύθηκαν και ο ένας και ο άλλος  σε δυο προηγούμενες εκδοχές του χαρακτήρα ήταν μονοδιάστατος και χωρίς “εσωτερικότητα”.  Ένας  μάλλον “χάρτινος” κακός. Η ερμηνεία του Χηθ Λέτζερ στον “Σκοτεινό Ιππότη”- που του έφερε και ένα μετά θάνατον Όσκαρ- ήταν η έμπνευση για την καινούργια τραγική  φιγούρα του Joker. Έτσι ο σεναριογράφος και σκηνοθέτης Τόντ Φίλιπς έγραψε με τον Σκοτ Σίλβερ μια ιστορία που μας δίνει νέα δεδομένα, που θα οδηγήσει όπως όλα δείχνουν και σε αρκετές υποψηφιότητες στα Όσκαρ.

Ο Άρθουρ είναι ο γνωστός σε όλους μας Joker. Αυτό ήταν το κανονικό του όνομα.  Ένας νέος  με  σοβαρά προβλήματα, περίεργη εμφάνιση και ένα γέλιο που του έρχεται ξαφνικά κι  οφείλεται σε κάποια εγκεφαλική πάθηση. Μένει με την μητέρα του, η οποία  συνεχώς του λέει ότι γεννήθηκε «για να κάνει τους άλλους να γελούν». Εκείνος εργάζεται ως κλόουν και όνειρό του είναι να κάνει  καριέρα ως stand-up comedian. Καθημερινά  πέφτει θύμα ψυχολογικού bullying, αλλά και σωματικών επιθέσεων. Ο κρατικός μηχανισμός δεν τον βοηθά αρκετά  στα  θέματα υγείας που αντιμετωπίζει. Είναι ένα αντιπροσωπευτικό θύμα της κοινωνίας δίχως διεξόδους διαφυγής. 

“I  just hope my death makes more sense than my life.”

«Ελπίζω ο θάνατός μου να έχει μεγαλύτερο νόημα  (αξία) από τη ζωή μου.» λέει στον εαυτό του. ( Με ελληνική μετάφραση στους υπότιτλους :  «Ελπίζω νεκρός να μαζέψω περισσότερα κέρματα από ότι ζωντανός.» )

(Μπορείτε να δείτε εδώ κάποια λόγια του Άρθουρ : Joker New Movie Quotes )

Ο Άρθουρ, λοιπόν, είναι ένας  δυστυχισμένος άνθρωπος που παλεύει να μαζέψει τα κομμάτια του, να κρύψει την ντροπή που νιώθει για την κατάστασή του. Για ό,τι του συμβαίνει είναι ο μόνος που δεν ευθύνεται. 

Είναι ενας καλος άνθρωπος που φροντίζει την ανήμπορη μητέρα του παρά τα δικά του σοβαρά προβλήματα.Δεν θέλει να στενοχωριέται η μάνα του και της δίνει διαρκώς κουράγιο λέγοντας της ότι  με τα κείμενα που γράφει θα κερδίσει χρήματα.Μέσα του έχει αγάπη, ίσως γιατί πήρε αγάπη από τη μάνα του – παρόλο που ο μεγιστάνας πατέρας του δεν τον αναγνώρισε ποτέ. Δικαιολογεί ακόμα και όσους τον χτυπούν στον δρόμο. «Πιτσιρίκια ήταν. Δεν έπρεπε να το κάνω θεμα.»

Προσπαθεί να δώσει γελιο στους άλλους. Από το παιδακι που βαριέται στο λεωφορείο, ή την  κουρασμένη μόνη -μητέρα γειτόνισσά του. Η μεταμόρφωσή του ξεκινά σταδιακά μόλις ένας συνάδελφος του του δίνει όπλο. Αρχικά, αρνείται να το δεχθεί καθώς δεν θέλει να κάνει κάτι παράνομο . «Απαγορεύεται να οπλοφορώ.» λέει. Ο κόσμος όμως τον απορρίπτει συνεχώς, κοροϊδεύοντας τον για την ιδιαιτερότητά του. «Οι άλλοι δεν νιώθουν καλά κοντά σου. Σε βρίσκουν περίεργο.» Είναι φράσεις που διαρκώς αντηχούν στα αυτιά του. 

Joker
Joker

«Ψυχική Διαταραχή- Οι άνθρωποι περιμένουν να συμπεριφέρεσαι λες και δεν την έχεις..» γράφει στις σημειώσεις του κι έχει απόλυτο δίκιο. Γιατί η κοινωνία δεν προσαρμόζεται σε κάθε μεμονωμένη περίπτωση ανθρώπου; Γιατί θα πρέπει να εμφανιζόμαστε όλοι με το ίδιο προσωπείο λες και αυτό είναι μόνο το καθώς πρέπει και σωστό ; Και σε τελική ανάλυση, τι είναι σωστό και τι όχι;

«Είσαι καμένο χαρτί και ψεύτης. Απολύεσαι.»του λέει το αφεντικό του. Ο Άρθουρ σπάει.

«Δεν θέλω να νιώθω τόσο χάλια πια» είναι η φράση-κλειδί που οδηγεί στην μεταμόρφωση του.

Και αυτό συμβαίνει όταν τρεις επιφανείς νεαροί «κύριοι» τον ρίχνουν κάτω μέσα στο μετρό και τον χτυπούν ανελέητα. Εκείνος ξεσπά για πρώτη φορά. αναγκάζεται να διαπράξει έγκλημα για να προστατέψει τον εαυτό του κι αλλάζει. Γίνεται ένας άλλος άνθρωπος. Παύει να είναι το καλό παιδί που δεν αντιδρά στα ερεθίσματα που του δίνουν οι άλλοι. Σαν να αποκτά αυτοπεποίθηση κι ενηλικιώνεται απότομα. Αυτομάτως σκέφτεται όλα όσα θα επιθυμούσε να κάνει. Ακόμα φανταζεται ότι κάνει ερωτα με την γειτόνισσα του που τον γοητεύει καιρό, αλλά δεν τολμούσε να της πει.

«Αυτός που κρύβεται πίσω από μια μάσκα μπορεί να διαπράξει έγκλημα.» Λέει στην τηλεόραση συνάδελφος εκείνων που σκότωσε ο Άρθουρ. Το ερώτημα όμως είναι ποια είναι η μάσκα στην πραγματικότητα; Του κλόουν ή των «καθώς πρέπει» ανθρώπων που κυκλοφορούν και είναι δήθεν;  Γιατί οι πιο επικίνδυνοι  κρύβονται  πίσω από το προσωπείο τους που τους κάνει  αποδεχτούς από την κοινωνία.

Joker
Joker

Ο ´Αρθουρ ένιωθε αόρατος πριν, όντας καλός. Βλέπει ότι τον προσέχουν μετά το έγκλημα, κι ας είναι κακή πράξη. Τον εξιτάρει που παντου τον αναζητούν κι ότι έχει φέρει τεράστια αναστάτωση παντού. Αυτό το προτιμά γιατί νιώθει ότι έχει πάρει τη ζωή στα χέρια του, ότι έχει δύναμη. Κι ας πρόκειται για κακές πράξεις.

«Kill the rich» γράφουν οι εφημερίδες και εκείνος απολαμβάνει.

«Είσαι η μόνη μας ελπίδα για εμένα και το γιο μας» γράφει η μητέρα του στον πάμπλουτο πατέρα του που δεν δέχθηκε ποτέ το γιο του. Μόνο το παιδί του από την σύζυγο του αποδέχεται και μεγαλώνει στο ανάκτορό του. Κι ενώ ποτέ δεν απαντά σε εκείνους, υπόσχεται ότι θα βοηθήσει τον κόσμο με τη δύναμή του.

«Είμαι η μόνη τους ελπίδα» λέει εκείνος ο στυγνός κεφαλαιοκράτης που αδιαφορεί για τους συνανθρώπους του στην Γκόθαμ City.

«Είσαι υιοθετημένος από τη μάνα σου» του λέει ψέματα ο πατέρας του που έφτασε μέχρι το σημείο να κλείσει την μητέρα του σε ψυχιατρείο ώστε να μην αποκαλυφθεί ότι ο Άρθουρ είναι γιος του.

«Λίγη ζεστασιά και αγκαλιά από εσένα μπαμπά. Τίποτα άλλο δεν θέλω. Τι εχετε πάθει όλοι και με απορρίπτετε;» λέει ο  Άρθουρ όταν ο πατέρας του όχι μόνο τον απορρίπτει, αλλά το χτυπά και απειλεί να το σκοτώσει αν τον ξαναπλησιάσει.

Βλέπουμε την απίστευτη σκηνη όπου μπαίνει μέσα στο ψυγείο του σπιτιού του. Μια καθαρά συμβολική κίνηση. Τίποτα πια δεν τον αγγίζει. Ούτε καν η παγωνιά.

Joker
Joker

«Δεν έχω νιώσει χαρά ούτε μια μέρα στη ζωή μου» λέει στη μάνα του σκοτωνόντάς την. Με αυτήν την κίνησή του έχει την ψευδαίσθηση  ότι  έτσι θα  διώξει ό,τι μαυρίζει τη ζωή του, αλλά συγχρόνως και σε ένα φροϋδικό επίπεδο, σκοτώνει το πρότυτπο της μάνας που τον έφερε σε έναν κόσμο για να ζήσει την μοίρα του περηφρονημένου.

Τα media και η εκμετάλλευση του ανθρώπινου δράματος κάνουν την εμφάνισή τους στην ταινία.  Ένας γνωστος κωμικος θέλει να παρουσιάσει τον ´Αρθουρ στην τηλεοπτική εκπομπή του, όχι για να αναδείξει το ταλέντο του αλλά για να τον διακωμωδήσει. Με αυτόν τον τρόπο τα νούμερα της τηλεθέασης θα εκτοξευθούν.

Εκεί φτιάχνει το δικό του ανατρεπτικό show λέγοντας και κάνοντας τα μη αναμενόμενα…

«Δεν είχα τύψεις που ξέσπασα δε κάποιους.» είπε ανάμεσα σε άλλα,  αποκαλύπτοντας ότι εκείνος σκότωσε τους τρεις ανθρώπους στο μετρό.

«Τίποτα δεν με αγγίζει πια. Το σύστημα που ξέρει τόσα πολλά αποφασίζει τι είναι σωστό και τι όχι.»

«Αν πέθαινα εγώ κάνεις δεν θα ενδιαφεροταν. Ενώ για αυτούς …» 

«Ήθελες να με κοροϊδέψεις… Παίρνεις ό,τι αξίζει» λέει στον παρουσιαστή και μετά τον σκοτώνει. Και μαζί του όλους εκείνους που τον αδίκησαν.

Joker
Joker

Αναρχία επικρατεί παντού. Ο Άρθουρ γίνεται  κάτι σαν ηγέτης των αδικημένων και καταπιεσμένων της πόλης. Όλοι θέλουν να εξαφανίσουν τους πλούσιους. Την στιγμή που απεγκλωβίζουν τον Joker από την αστυνομική κλούβα κι εκείνος έχει χάσει τις αισθήσεις του, κάποιοι δολοφονούν τον πατέρα του μαζί με τη γυναίκα του. Κι αυτό μπροστά στα μάτια του ανηλίκου γιου τους.

Ο Άρθουρ είναι σαν να παίρνει πνοή με αυτό και ανοίγει τα μάτια του. Μπαίνει σε ψυχιατρείο. Το μόνο που τον ενδιαφέρει είναι ότι κατάφερε για πρώτη ίσως φορά στη ζωή του να τον προσέξουν οι άλλοι. Νιώθει δικαιωμένος που δεν χρειάζεται να κρυφτεί πίσω από κανένα προσωπείο. Ούτε του Joker ούτε των δήθεν αυτής της κοινωνίας…

Και ενώ παρακολουθούμε το τέλος της ταινίας, ένα είναι σίγουρο. Οι σεναριογράφοι έχουν ήδη βάλει τις βάσεις για τον επόμενο Joker…

ΠΗΓΗ:https://www.awakengr.com/joker-epikindynoi-einai-ekeinoi-poy-forane-to-kathosprepei-prosopeio-kai-ochi-ti-maska-ton-mi-apodekton-tis-koinonias/




Αντικαπνιστικός: Τα μπαρ βγαίνουν στον δρόμο

Αντικαπνιστικός: Τα μπαρ βγαίνουν στον δρόμο

Της Μαρίας Μουρελάτου

«Οι Έλληνες συμμορφώθηκαν εύκολα στην απαγόρευση του καπνίσματος και σ’ αυτό βοήθησε πολύ μέχρι στιγμής η καλοκαιρία». Αυτό συνομολογούν όσοι επιχειρηματίες μίλησαν στον «Φιλελεύθερο» σχετικά με τη νέα εποχή που φαίνεται να διανύει ο χώρος της εστίασης στην Ελλάδα με την εφαρμογή του αντικαπνιστικού νόμου, και συγκεκριμένα στην Αθήνα, που χαρακτηρίζεται από τα εκατοντάδες μπαρ και καφέ σε κάθε γωνιά της.

Πιάτσες διασκέδασης στην πόλη που μετρούν χρόνια ζωής και φανατικούς θαμώνες προσαρμόζονται στα νέα δεδομένα αλλάζοντας συμπεριφορές και όψη. Τα μπαρ στο Σύνταγμα, στις πολυάριθμες στοές της πόλης, έχουν υποδεχτεί πολύ ευχάριστα τη νέα κατάσταση. «Ο κόσμος πλέον ταξιδεύει περισσότερο και τα μυαλά των ανθρώπων είναι πιο ανοιχτά. Εμείς το προτιμούμε, γιατί πλέον είναι το άρωμα του καφέ αυτό που δεσπόζει στον χώρο και όχι η τσιγαρίλα που πότιζε στα ρούχα και τα μαλλιά. Σίγουρα η συνήθεια είναι μεγάλη και είναι δύσκολο να κοπεί μαχαίρι. Οι καπνιστές όμως δείχνουν όχι μόνο να μην ενοχλούνται, αλλά να απολαμβάνουν το τσιγάρο τους έξω στον καθαρό αέρα. Δεν έχει έρθει το βαρύ το κρύο βέβαια ακόμα…», ανέφεραν επιχειρηματίες της περιοχής.

Στην Τσακάλωφ, που έχει μετατραπεί τα τελευταία χρόνια σε πεζόδρομο διασκέδασης, από την εφαρμογή του αντικαπνιστικού κι έπειτα το «παιχνίδι» μετακόμισε στο… πεζοδρόμιο, όπως μας εξομολογούνται οι μαγαζάτορες. «Το βράδυ το μπαρ ερημώνει, το οποίο έχει μια κακή και μια καλή συνέπεια: η κακή είναι ότι η τήρηση του νόμου ”σπάει” τις παρέες. Για παράδειγμα, αν έχουν βγει για ποτό πέντε άτομα και οι τρεις είναι καπνιστές, οι δύο είναι μέσα μόνοι τους, με αποτέλεσμα να μένουν οι συζητήσεις στη μέση, να κόβεται η παρέα στα δύο. Από την άλλη, όμως, επειδή μάθαμε τελευταία να επικοινωνούμε μέσω κινητών, όταν μέσα στο μπαρ δύσκολα θα προσέγγιζε κάποιος ένα άτομο από άλλη παρέα για να φλερτάρει, τώρα με το τσιγάρο έξω, γνωρίζονται πιο εύκολα έχοντας και ένα κοινό έδαφος για συζήτηση ”στρωμένο”, τη… νομοθεσία του υπουργείου Υγείας. Προς το παρόν, το μέτρο λειτουργεί καλά, ίσως γιατί και ο καιρός είναι ακόμα ζεστός».

Πρωτογένους για μουσική και… smirting

Στην Πρωτογένους, στο κάθετο στενάκι στην Αθηνάς, στου Ψυρρή, που έχει γίνει αγαπημένο στέκι για νέους και… μεγαλύτερους που αγαπούν την καλή μουσική, οι επιχειρηματίες μάς μίλησαν για την αλλαγή της κουλτούρας του μπαρ που επέφερε η εφαρμογή του νόμου. «Οι μερακλήδες της μπάρας, που θα πιουν 4-5 ποτά και είναι καπνιστές, δεν απολαμβάνουν πια την αγαπημένη τους ιεροτελεστία, ”μπαρ, ποτό, τσιγάρο, μουσική και κουβέντα με τον μπάρμαν ή κάποιον διπλανό”. Μπες – βγες, έχουν και το άγχος μη χάσουν τη θέση τους ή μην τους πάρουν τα πράγματα, στο τέλος βαριούνται και φεύγουν πιο γρήγορα. Ή όσοι βγαίνουν βράδυ για τη μουσική, θέλουν σίγουρα να ακούσουν το αγαπημένο τους τραγούδι δυνατά με το ποτό και το τσιγάρο τους, δεν θέλουν να βγουν έξω που ο ήχος δεν φτάνει. Από την άλλη, για όποιον έχει ζήσει στο εξωτερικό, το φαινόμενο άδειο μπαρ και γεμάτος δρόμος, όπου μεταφέρεται έξω όλη η ατμόσφαιρα του μέσα, το λεγόμενο “smirting” (smoking και flirting) δεν είναι κάτι καινούργιο. Απλώς δεν έχουν όλα τα μαγαζιά την υποδομή να το υποστηρίξουν, γίνονται καταγγελίες για οχλαγωγία από τη γειτονιά και δεν είναι βέβαιο ότι εφαρμόζεται παντού», σχολίασαν σχετικά οι ιδιοκτήτες των μπαρ, ενώ αναφέρθηκαν και στη δυσκολία που αντιμετωπίζουν οι εργαζόμενοι καπνιστές που δεν έχουν τη δυνατότητα να βγουν έξω να καπνίσουν, γεγονός που συσσωρεύει πολύ… εκνευρισμό στις βάρδιες!

Πήγε για τσιγάρο και δεν γύρισε ποτέ

Μερικά μπαρ έχουν παρατηρήσει μείωση στην κατανάλωση, ενώ οι εστιάτορες στην πλειονότητά τους δεν βλέπουν διαφορές, αφού απαγόρευαν έτσι κι αλλιώς το κάπνισμα. Η εφαρμογή του νόμου έχει φέρει και προσαρμογές στη διαρρύθμιση των μαγαζιών, με τους επιχειρηματίες να επιστρατεύουν το πολυμήχανο ελληνικό τους πνεύμα για να δημιουργήσουν χώρους άνετους και φιλόξενους για τους καπνιστές έξω στο κρύο. Και, όπως συμβαίνει συνήθως, και στην περίπτωση του αντικαπνιστικού, υπάρχουν κάποιοι που εκμεταλλεύονται την κατάσταση και αποχωρούν χωρίς να πληρώνουν, με τη δικαιολογία ότι βγαίνουν έξω για τσιγάρο και γίνονται… καπνός!

Καταγγελίες και για κομμωτήρια

Από το υπουργείο Υγείας μας ενημέρωσαν ότι μέχρι τις 18 Δεκεμβρίου το «1142» είχε πάνω από 3.500 κλήσεις, με το 60% να αφορά καταγγελίες, το 15% ενημέρωση, το 15% αίτημα βοήθειας διακοπής του καπνίσματος και ένα 10% κλήσεις ανολοκλήρωτες. Τα τηλέφωνα για καταγγελίες σε ένα 85% αφορούν καφετέριες, μπαρ και εστιατόρια, ενώ το 15% σχολεία, ιδιωτικούς ή δημόσιους χώρους εργασίας, αστικά λεωφορεία, μέχρι και κομμωτήρια.

ΠΗΓΗ:https://www.liberal.gr/apopsi/antikapnistikos-ta-mpar-bgainoun-ston-dromo/279371