ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ posted by

“Συμμετοχή της “ΑΜΥΜΩΝΗΣ” στο ERASMUS+ ΚΑ2 ”PrECIVIM”

“Συμμετοχή της “ΑΜΥΜΩΝΗΣ” στο  ERASMUS+ ΚΑ2  ”PrECIVIM”
image_pdfimage_print

Πρόγραμμα ERASMUS+ KA2

Promoting Effective Communication for Individuals with a Vision Impairment and Multiple Disabilities

PrECIVIM

Cluj, 07/06/2018 – 10/06/2018

Από τους

Βασιλάρα Διονυσία & Αηδονίδου Λεμονιά

Στη διάρκεια της δεύτερης διακρατικής συνάντησης για το έργο Promoting  Effective  Communication  for  Individuals  with  a  Vision  Impairment and Multiple Disabilities “PrECIVIM”,  στο πλαίσιο του προγράμματος  Erasmus+, Key Action 2, που διαχειρίζεται το ΙΚΥ, είχαμε την ευκαιρία να ενημερωθούμε και να συζητήσουμε  για το έργο, τις δράσεις IΟ1 και IΟ3, τη διαχείριση, το σχεδιασμό, την εκτέλεση, το σχέδιο εργασίας και το σχέδιο ποιότητας του έργου, αποσαφηνίζοντας προβληματισμούς των συμμετεχόντων και  αποκομίζοντας μια πληρέστερη εικόνα του έργου.

Κατά τη δεύτερη διακρατική συνάντηση, μας δόθηκε η ευκαιρία να επισκεφθούμε δυο (2) διακεκριμένους εκπαιδευτικούς φορείς στην πόλη Cluj-Napoca της Ρουμανίας. Το ειδικό σχολείο για μαθητές με οπτική αναπηρία (Special High School for the Visually Impaired) και το παιδαγωγικό τμήμα του Πανεπιστημίου Babes-Bolyai.

Την Παρασκευή 8 Ιουνίου 2018, επισκεφθήκαμε το ειδικό σχολείο για μαθητές με οπτική αναπηρία. Ακολουθώντας το πρόγραμμα της συγκεκριμένης μέρας, αρχικά ενημερωθήκαμε εκτενώς από την κυρία Ramona Ionela Muresan, Διευθύντρια του σχολείου,  για την ιστορία, τη δομή, τη λειτουργία, τον εξυπηρετούμενο πληθυσμό, τη φιλοσοφία και τους στόχους του εκπαιδευτικού προγράμματος του φορέα. Περιηγηθήκαμε στους χώρους του σχολείου, γνωρίζοντας από κοντά εξαίρετους επαγγελματίες, ως προς την κατάρτισή και τη φιλοξενία τους, αλλά και ανήλικους μαθητές με οπτική αναπηρία που μας υποδέχονταν με χαμόγελα, θέρμη και πλούσιο παιδικό αυθορμητισμό.

Αναμφισβήτητα, η εικόνα του πρωινού καλωσορίσματος στην κεντρική είσοδο του σχολείου από δυο μικρούς μαθητές, ντυμένους με παραδοσιακές στολές και τη δασκάλα τους, να μας προσφέρουν παραδοσιακό ψωμί και αλάτι, θα μείνει ανεξίτηλη στη μνήμη μας.

Το Σάββατο 9 Ιουνίου 2018, βρεθήκαμε στην παιδαγωγική σχολή του Πανεπιστημίου Babes-Bolyai. Σε πρώτη φάση, η κυρία Andrea Hathazi, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια του Πανεπιστημίου, μας παρουσίασε τη δομή του εκπαιδευτικού ιδρύματος και των σχολών που το απαρτίζουν. Οι χώροι του πανεπιστημίου έσφυζαν από φοιτητές, ξυπνώντας γλυκιές αναμνήσεις των δικών μας φοιτητικών χρόνων.

Έπειτα από την παρουσίαση της κυρίας Andrea Hathazi, έγινε εκτενής συζήτηση σχετικά με τις διοικητικές και οικονομικές πτυχές του έργου, την πύλη του έργου (project portal), το σχέδιο αξιολόγησης, τις επιπτώσεις και τη διάχυση των αποτελεσμάτων του έργου, αναλύοντας τα επί μέρους ζητήματα των προαναφερθεισών ενοτήτων.

Στο τέλος της συνάντησης ακολούθησε ενημέρωση για το τι πρέπει να γίνει από κάθε εταίρο στο έργο, εντός των επόμενων μηνών, μοιραστήκαμε το σύνολο των  εντυπώσεων του διημέρου και προγραμματίσαμε την επόμενη συνάντησή μας στην Κύπρο.

Καθ’ όλη τη διάρκεια της επίσκεψης μας στην Cluj-Napoca της Ρουμανίας,  η κυρία Ramona Ionela Muresan, η κυρία Andrea Hathazi και μια πενταμελής ομάδα συναδέλφων τους μας συνόδευαν σε ότι είχαν σχεδιάσει για εμάς, δείχνοντας μας τη φιλοξενία τους, την έγνοια τους, την αγάπη για το χώρο εργασίας τους, καθώς και το ομαδικό πνεύμα του προσωπικού.

Όσον αφορά στην πόλη Cluj-Napoca, πρόκειται για μια καταπράσινη, ήσυχη, πεντακάθαρη κωμόπολη με παραδοσιακό ύφος και με διαφορετική αρχιτεκτονική των κτιρίων σε σύγκριση με αυτή του ελλαδικού χώρου. Επικρατεί μια ομοιομορφία ως προς την εξωτερική τους μορφή (κοινά σχέδια οικοδόμησης και χρώματα). Αποπνέει αίσθημα ασφάλειας. Διασχίζεται από ένα ποτάμι και έχει ένα εκπληκτικό κεντρικό περιβαλλοντικό πάρκο, εκτεταμένο σε πολλά στρέμματα, με πολύ πράσινο, δέντρα και λίμνη, προσφέροντας ευκαιρίες για άθληση, βόλτα, εκδρομή στη φύση, διασκέδαση, ψυχαγωγικές δραστηριότητες και στιγμές χαλάρωσης. Διαθέτει ποδηλατόδρομους και σε διάφορα σημεία υπάρχουν διαθέσιμα ποδήλατα προς ενοικίαση.  Χαρακτηριστικό επίσης της πόλης είναι οι επιβλητικοί, καλοδιατηρημένοι καθεδρικοί ναοί και τα πολιτιστικά της μνημεία. Σημείο ενδιαφέροντος, που μας κέντρισε την προσοχή, είναι και ο βοτανικός κήπος με ειδικό τμήμα κατάλληλα προσαρμοσμένο σε Άτομα με Οπτική Αναπηρία. Σχετικά με τους κατοίκους είναι πολύ ευγενικοί και φιλόξενοι. Αξιοσημείωτο είναι ότι ακόμα και όσοι δεν γνώριζαν αγγλικά, προσπαθούσαν με κάθε τρόπο να σε εξυπηρετήσουν.

Η εμπειρία που αποκομίσαμε συνάδει με τους προσδοκώμενους στόχους που είχαμε θέσει πριν το ταξίδι. Η επαφή με τους εκπαιδευτικούς φορείς, το προσωπικό και τους ωφελούμενους του φορέα αποδοχής, καλλιέργησε πρόσφορο έδαφος για ανταλλαγή απόψεων, γνώσεων και καλών πρακτικών. Σημαντική ήταν και η διασύνδεση μεταξύ των επαγγελματιών που εκπροσωπούσαν τους εταίρους στο έργο, ανταλλάσοντας στοιχεία επικοινωνίας για μελλοντική συνεργασία μεταξύ μας σε θέματα ποικίλου ενδιαφέροντος.

Αναμφισβήτητα η υλοποίηση τέτοιων δράσεων πρέπει να ενισχύονται, μια και τα εκπαιδευτικά οφέλη μέσω της ανταλλαγής καλών πρακτικών, αλλά και η επαφή με διαφορετικές κουλτούρες και νοοτροπίες σε εξελίσσουν επαγγελματικά και προσωπικά. Συνδράμουν στην πρόοδο των οργανισμών και του προσωπικού τους με ανεκτίμητα οφέλη στην εκπαίδευση και την ποιότητα ζωής των ατόμων που δέχονται τη φροντίδα τους.


Κατηγορίες:
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ Κεντρική ΠΑΙΔΕΙΑ

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Facebook Comments







ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ