The gallery group is no longer available , Please reconfigure your widget/shortcode/phpcode which displays this slideshow.

Subscribe to Blog via Email

Enter your email address to subscribe to this blog and receive notifications of new posts by email.

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ posted by

Υποχρεωτική εκπαίδευση 4χρονων: Τί δήλωνε ο Γαβρόγλου στη Βουλή τη στιγμή των κινητοποιήσεων

image_pdfimage_print

Πραγματοποιήθηκε χθες, όπως σας είχε ενημερώσει ο airetos.gr,η 3η συζήτηση στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής,για τη διάταξη περί υποχρεωτικής εκπαίδευσης των 4χρονων. Ο Υπουργός Παιδείας–ενώ πραγματοποιούνταν οι κινητοποιήσεις σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη με αίτημα της απόσυρση της ρύθμισης – προέβη σε τοποθέτηση, μεταξύ άλλων, για το θέμα, αποδίδοντας αρκετές θέσεις που έχουν ακουστεί σε “παραπληροφόρηση ή παρεξήγηση”.

Χαρακτήρισε τη ρύθμιση “σημαντικότατη πρωτοβουλία”, που “δεν είναι μία ακόμη υποσχεσιολογία”,κάνοντας λόγο για “τεράστιο αριθμό παιδιών” που έχουν μείνει εκτός παιδικών σταθμών.Ταυτόχρονα μείωσε –σε σχέση με την προηγούμενη Πέμπτη– σε περίπου 200, από περίπου 240,τον υπολογισμό του για τους Δήμους όπου υποχρεωτικά το Σεπτέμβριο 2018 θα εφαρμόσει τη νέα διάταξή του.

Αναφέρθηκε δε εκ νέου σε τεχνική συνάντηση Υπουργείου Παιδείας – Κ.Ε.Δ.Ε. στην Ε.Ε.Τ.Α.Α. για να συμφωνήσουν “όλοι μαζί για τους αριθμούς”.Αξιοσημείωτη ήταν η αναφορά του ότι “υπάρχει ένα θέμα να πείσουμε την κοινωνία και να πείσουμε και τους Δήμους, που η 1η συζήτηση που έχουμε κάνει είναι πολύ θετική, να είναι οι παιδικοί σταθμοί ανοιχτοί, όχι μόνον θεωρητικά στα μικρά παιδιά, αλλά και πρακτικά να παίρνουν από πολύ μικρή ηλικία”.  Ο airetos.grσας παρουσιάζει ολόκληρη την τοποθέτηση του Υπουργού Παιδείας στη Βουλή για το συγκεκριμένο ζήτημα:« …

Η 4η σημαντικότατη πρωτοβουλία μας έχει να κάνει με την καθιέρωση της 14χρονης υποχρεωτικής εκπαίδευσης και μέσα σε αυτό το πλαίσιο προφανώς της 2χρονης υποχρεωτικής προσχολικής εκπαίδευσης.Επειδή έχουν ακουστεί, ας πούμε αρκετές θέσεις που είναι αποτέλεσμα παραπληροφόρησης ή παρεξήγησης, να ξαναπούμε αυτά που τονίσαμε την περασμένη φορά στην Επιτροπή εδώ.
Νομίζω ότι όλοι συμφωνούμε πως η ελληνική κοινωνία διαχρονικά έχει μια αξίωση από την Πολιτεία:  να δημιουργήσει σοβαρές αξιόπιστες και αποτελεσματικές εκπαιδευτικές δομές.Δεν μπορεί να γίνει δυνατό αυτό, εαν τυχόν δεν μελετήσουμε πάρα πάρα πολύ σοβαρά τις μεταβατικές περιόδους και τις μεταβατικές πρωτοβουλίες και ρυθμίσεις που πρέπει να υπάρχουν για να μπορέσει να γίνει δυνατή αυτή η απαίτηση της κοινωνίας.Εμείς λοιπόν αυτό που λέμε είναι ότι καθιερώνουμε την υποχρεωτική προσχολική εκπαίδευση, αρχίζουμε από το Σεπτέμβριο του 2018 να λειτουργεί σε πολλούς Δήμους, υπολογίζουμε γύρω στους 200, για να πείσουμε την κοινωνία ότι δεν είναι μία ακόμη υποσχεσιολογία, δεν είναι μία ακόμη γενική υπόσχεση ότι θα προχωρήσουμε σε αυτή την κατεύθυνση.  Αλλά ότι μέχρι να ολοκληρωθεί αυτή η διαδικασία, δηλαδή να υπάρχουν σε όλους τους Δήμους η δυνατότητα για τη δίχρονη προσχολική εκπαίδευση, μέχρι τότε θα αρχίσουν να λειτουργούν τα 2ετή νηπιαγωγεία. Να είναι επίσης σαφές ότι είναι αδύνατο – και το τονίζουμε, είναι αδύνατο – να υπάρχει μια σοβαρή προσπάθεια δημιουργίας εκπαιδευτικών δομών, χωρίς να υπάρχει μία συνεργασία με τους Δήμους.Διότι, αν τυχόν ταυτοχρόνως δεν αναπτυχθεί και αναβαθμιστεί όλο το πλέγμα των παιδικών σταθμών, δεν νομίζουμε ότι παρέχεται στην κοινωνία μας αυτή η δυνατότητα – ιδιαίτερα στα νέα ζευγάρια- που θα τους πείσει ότι η Πολιτεία έχει όλες τις προϋποθέσεις να φροντίζει τα παιδιά από πάρα πολύ μικρή ηλικία.  Και ξέρετε ότι με βάση το Ευρωπαϊκό Στρατηγικό Πλαίσιο, το λεγόμενο ΕΚ2020, το οποίο έχει διαμορφωθεί από το 2009, ο στόχος μέχρι το 2020 είναι τουλάχιστον το 95% των παιδιών από 4 ετών μέχρι την ηλικία υποχρεωτικής σχολικής φοίτησης να συμμετάσχει στην προσχολική εκπαίδευση.

Έχει όμως πολύ μεγάλη σημασία και η Πολιτεία, αλλά και η κοινωνία, να σεβαστεί και να αναβαθμίσει τον ρόλο των βρεφονηπιοκόμων.  Διότι αυτή τη στιγμή είναι βρεφονηπιοκόμοι, η εκπαίδευσή τους -κατά τη γνώμη μας- δεν ανταποκρίνεται στις τεράστιες ανάγκες και στην κοινωνική τους λειτουργία, γι’ αυτό και εμείς αναβαθμίζουμε σε πανεπιστημιακή την εκπαίδευσή τους, εντάσσουμε τα Τμήματα αυτά σε Τμήματα που ανήκουν σε Σχολές Κοινωνικών Επιστημών και όχι σε Σχολές Υγείας, και τα λοιπά και τα λοιπά. Και βεβαίως, όπως ξέρετε, υπάρχει ένα θέμα να πείσουμε την κοινωνία και να πείσουμε και τους Δήμους, που  η 1η συζήτηση που έχουμε κάνει είναι πολύ θετική, να είναι οι παιδικοί σταθμοί ανοιχτοί, όχι μόνον θεωρητικά στα μικρά παιδιά, αλλά και πρακτικά να παίρνουν από πολύ μικρή ηλικία. Όπως θυμάστε την περασμένη Παρασκευή συμφωνήσαμε με τον εκπρόσωπο της Κ.Ε.Δ.Ε. και θα το κάνουμε αύριο το πρωί να πάμε και οι δυο φορείς, το Υπουργείο και η Κ.Ε.Δ.Ε., στην Ε.Ε.Τ.Α.Α., που είναι θεσμικά ο επιστημονικός σύμβουλος της Πολιτείας για θέματα Τοπικής Αυτοδιοίκησης, και να ξεκαθαρίσουμε και να συμφωνήσουμε όλοι μαζί για τους αριθμούς.  Δηλαδή πόσα είναι τα παιδιά, πόσα είναι κατά ηλικία, πόσα από αυτά τα παιδιά έχουν κάνει αιτήσεις και πόσα έχουν μείνει έξω.  Γιατί όλοι, και η Κ.Ε.Δ.Ε. και εμείς, αναγνωρίζουμε ότι υπάρχει ένας τεράστιος αριθμός παιδιών που έχει μείνει έξω.  Άρα υπάρχει ήδη πολύ μεγάλη ανάγκη αναβάθμισης και προσθήκης παιδικών σταθμών, κάτι που το δέχεται και η Κ.Ε.Δ.Ε., αλλά και, μέσω της κας Φωτίου, η Κυβέρνηση για την ενίσχυση που θα υπάρχει για τους παιδικούς σταθμούς. »


Κατηγορίες:
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΠΑΙΔΕΙΑ

Leave a Reply

Facebook Comments







ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ